ANSATTE
0
KONTORER
0
TIL SALGS
0

Salgsprosessen

Markedsanalyse

Verdifastsettelsen av eiendommen er noe av det viktigste vi gjør i salgsprosessen, og den gjøres skriftlig i form av en markedsanalyse. Dette gjør at vi kan få flest mulig interessenter på visning av eiendommen, som igjen øker sjansen for en best mulig pris.

Oppdragsavtale

Vi leverer en skriftlig og detaljert leveransebeskrivelse. Oppdragsavtalen sikrer deg detaljert oversikt over alle kostnader i salgsprosessen og en detaljert beskrivelse av hva du kan forvente av oss i de ulike fasene. Leveransegarantien er vår garanti til deg som selger, for at vi leverer en optimal prosess på salg av din eiendom.

Tilrettelegging

I PRIVATmegleren mener vi nøkkelen til et vellykket salg ligger i tilretteleggingen som gjøres i forkant av salget. Tilretteleggingen før salg, skreddersys til hver enkelt eiendom. Men, i alle tilfeller utarbeides en nabolagsprofil som gir interessenter oversikt over nabolaget og avstander til ulike fasiliteter og tjenester. Vår erfaring er at denne innsatsen alltid er lønnsom både tidsmessig og med tanke på å nå den ekstra budgiveren, som kan bety så mye for sluttsummen. Vi har en klar misjon; få flest mulig interessenter på visning.

Markedsføring

For å få flest mulig interessenter på visning er vi avhengig av optimal tilrettelegging og god markedsføring. Eiendommer som legges ut for salg, får størst oppmerksomhet i startfasen - det blir som en premiereforestilling. Valg og vektlegging av markedskanaler vurderes for hver enkelt eiendom. Her er noen alternativer:

  • Eget arkiv med interessenter
  • Kommersielle og redaksjonelle annonser
  • Web
  • Nettbrett
  • Mobil
  • Applikasjon til smart-telefoner
  • Salgsoppgave
  • DM
  • Markedsføring av eiendommen på meglerkontor

Visninger

Dette er ”premieren” i salgsprosessen. Det benyttes romplakater med detaljert informasjon på hvert av rommene i boligen. I tillegg har vi nabolagsprofiler og gjerne det personlige intervjuet med selger tilgjengelig som interessenter kan ta med seg. PRIVATmegleren har egne kurs- og treningsprogrammer for hvordan den perfekte visning skal gjennomføres. Det er ikke nødvendigvis enkelt å se de store forskjellene på meglere, men forskjeller er det - både små og svært store. Dette er årsaken til at forbrukerrådet anbefaler at man kontakter mer enn en megler ved salg av bolig. Våre meglere og vårt produkt lar seg gjerne sammenligne.

Oppfølging

Senest 24 timer etter visning, garanterer vi oppfølging av alle interessenter på eiendommen. Dette er uavhengig av om det foreligger bud eller ikke. Deretter lages det en skriftlig statusrapport på samtlige interessenter til vår oppdragsgiver. Med dette dokumenteres at riktig oppfølging har skjedd, samt interessenters tilbakemeldinger. Vi vil holde deg som oppdragsgiver orientert til enhver tid gjennom hele prosessen. Ved oppdragets slutt følger vi deg gjennom oppgjørsperioden. Dersom vi må endre kurs underveis, for å kunne løse oppgaven på best mulig måte, mottar du en skriftlig statusrapport som viser hvilke aktiviteter som er gjennomført og hvilke justeringer som må til for å få eiendommen solgt.

Budrunde

Sluttsummen på eiendommen er et resultat av meglers innsats i budrunden. Her må megleren holde hodet kaldt og telefonen varm. Vår elektroniske budlogg vil vise hele prosessen på minuttet. Våre meglere er trent til å gjøre det lille ekstra mot slutten av budrunden. Erfaring tilsier at det er i avgjørende øyeblikk som dette, vi skaper merverdi for våre kunder.

Kontrakt & oppgjør

Vi gjennomfører kontraktsmøte og avklarer alle praktiske spørsmål med selger og kjøper. Det er vår oppgave å sørge for at det foreligger skriftlighet i alle avtaler og at nødvendige forsikringsordninger for handelen er på plass. Vi ønsker at våre boligselgere skal føle seg trygge på handelen og gjennomføringen av oppgjøret. Vårt mål og slik vi opplever tilbakemeldinger fra våre kunder, er at vi gjennom prosessen har sørget for en merverdi.

Overtakelse

Overlevering av eiendom er et høydepunkt for både selger og kjøper. Dette skal være en god opplevelse for begge parter. Vi tilbyr derfor å delta på overtakelsen, slik at våre kjøpere og selgere får bistand helt inn til mål. Vi tilbyr flytteverktøy, huskelister og tilgang til våre leverandører som rengjøringsforetak, flyttebyrå m.m som kan være nyttige i denne fasen.

Verdivurdering

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg innen kort tid
*Det har skjedd en feil, kontroller at du har fyllt ut alle feltene